8 Mart 2015

Karşılaştırma Dosyası 1: Çift Fazlı Makyaj Temizleyicileri

Günaydın, hepiniz mutlu pazarlar :)
Instagramdan da duyurduğum üzere böyle bir karşılaştırma serisine başlamayı düşündüm. Önceliğim herkesin bütçesine uygun, uygun fiyatlardan yana olcak. (Belki daha sonra elimdeki high end ürünleri de dahil ederim.) İlk olarak çift fazlı makyaj temizleyicilerden başlamak istedim. Daha sonrasında, maskaralar, kuru şampuanlar, eyelinerlar, göz makyajı fırçaları şeklinde (muhtemelen her hafta bir yazı olarak) devam ettirmeyi planlıyorum bu seriyi. Başka önerilere de açığım. :)

Bugünkü konumuz dediğim gibi çift fazlı göz makyajı temizleyicileri. Ben elimdeki 3 farklı markanın özelliklerine ve bendeki etkilerine değincem; Neutrogena, Yves Rocher ve Sephora. 



Çift fazlı temizleyicileri, normal misel makyaj temizleyicilerle (su şeklinde olanlar) çıkaramadığımız göz makyajları için kullanıyoruz daha çok. Özellikle waterproof maskara ya da eyelinerlar, ya da yoğun far kullandığımız makyajlar için. 
Çift fazlılar, adından da anlaşılcağı üzere, yağ ve sudan oluşuyor. Kullanmadan önce iyice çalkalayıp, iki sıvıyı birbirine karıştırıyoruz. 



İlk olarak Neutrogena'dan başlayalım; 
Neutrogena Göz Makyajı Temizleyici: Göz makyajını tek hamlede çıkarıyor. Kirpik dökmüyor. Üzerinde yağlı his bırakmaz dese de kesinlikle yalan. Epey yağlı bir his bırakıyor fakat bu çift fazlıların genel özelliği zaten. Sonrasında muhakkak suyla da yıkamak gerekiyor. Kullanırken pamuğa döküp hemen ordan oraya ovuşturmak yerine, pamuğu 3-4 saniye göze bastırıp öyle makyajı sıyırmak daha iyi sonuç almanızı sağlıyor. Öbür türlü makyajı çıkarırken biraz etrafa dağıtabiliyor. Bende kirpik dökme vs sorununa da neden olmadı.

Benim için tek büyük eksisi, ağzında pompa veya filtre gibi bir başlığın olmaması. Bu yüzden pamuğa çok ürün geliyo. Kullanmadan önce pamuğu, şişenin içine doğru sıkıyorum ben fazlalığı atmak için. Eğer çok ıslak pamukla gözüme sürersem gözü yakabiliyor, açıkça söyliyim. Bunun dışında çok memnun olduğum bi ürün. 2. kutumun sonuna geldim ve daha dün Migros'un %50 indiriminden 3.ümü aldım. (162 ml ve açıldıktan sonra 6 ay kullanım ömrü var)
Fiyat: 24 tl 


Yves Rocher Express Eye Makeup Remover: İlk kullanmaya başladığımda aramız fena değildi. Neutrogena kadar hızlı olmasa da makyajı çıkarabiliyodu. Fakat 1 aylık kullanımın sonunda kesinlikle göz altlarımda yağ bezeciği oluşturduğuna karar verdim. Çünkü kullandıktan sonra yıkasam da o yağlı histen pek kurtulamıyodum. Ben anlaşamadım kısacası. İçeriğinde alkol ve paraben var bu arada. Neutrogena varken asla devam etmiceğim bi ürün ondan çöpe gidiyor.
(125 ml, açıldıktan sonra 12 ay ömrü var.)
Fiyat: 27 tl



Sephora Waterproof Eye Makeup Remover: Bu ürün Neutorogena gibi tek hamlede olmasa da makyajı iyi çıkartıyor. (Çok yoğun göz makyajlarında 2-3 kere üstünden geçiyorum tam çıkarmak için.) Yağlı hissi kullandıklarım arasında en az olanı bu. Tabiki yinede üstünden suyla geçmeyi ihmal etmiyorum. Şimdi bu ürünün de özelliği de çok dar bir ağzı olması (Ortasını bulamamışlar). O yüzden pamuğa az ürün gelebiliyor. Öyle kuru pamukla da makyajı çıkarmaya çalışınca kirpik dökebiliyo haliyle. Pamuğa ürünü makul seviyede alıp uygulayınca öyle bi sorun yaşamadım. Ürünün en iyi özelliği paraben ve parfüm içermemesi.
(Bendeki 50 ml'lik boy, fakat normalde dev boyu 250 ml ve 26 tl olması lazım.)


*Özetle ben yoluma Neutrogena ve Sephorayla devam ediyorum. Yoğun göz makyajlarında Neutrogena daha başarılı olduğu için onu, sadece bi kalem maskara tarzı makyajlarda ise bıraktığı etki daha hafif olduğu için Sephora'yı kullanıyorum. 

Umarım yararlı bir yazı olmuştur! Hepinize mutlu Pazarlar :)

16 yorum:

  1. Nerdeyse 2 yıldır Yves Rocher kullanıyorumda Allahtan bende öyle yağ bezesi yapmadı ama dediğini başka kişilerdende çok duydum. O yağlı hisden hoşlanmasakta mecburuz çift fazlılara. Güzel bir yazı olmuş tatlım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım, ben de senin gibi memnun olan bir dolu insan tanıyorum. Benim kendinden yağlı göz çevremle anlaşamadılar ama :)

      Sil
  2. Göz makyajımı çıkarırken su bazlı temizleyiciler beni tatmin etmiyor.O yüzden yıllardır çift fazlı temizleyicilerden şaşmam.Çift fazlıların da en sevmediğim özelliği sürekli çalkalamak zorunda olmak.Üçünden de en az ikişer kere kullanmıştım ama ben Sephora'da tutuklu kaldım.Sadece bir kez çalkamak yetiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Sephora'dan çok memnunum, günlük makyajlarda elim hep ona gider. Fakat Neutrogena'nın daha yağlı olmasından kaynaklı herhalde, waterproof maskaraları daha kolay çıkarıyor Sephora'ya göre. Yine de ikisini de bittikçe alıcam :)

      Sil
  3. Yves Rocher detoks etkili makyaj temizleme suyunu kullanmış hem gözümde hem de yanagimda yağ bezecikleri çıktı hatta göz çevresi nemlendirici kreminde de aynisi oldu :( aslında sempatik bi marka ama genelde anlasamiyoruz sephorayi merak ettim,küçük boyu da satiliyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yves Rocher bence de sempatik görünümlü şeytan marka :D İçerikleri çok kötü oluyor genelde.. Sephora'nın küçük boyu var mı emin değilim benimki bir setin içinden çıkmıştı. Şimdi de büyüğünü aldım kullanıyorum. Fakat olması muhtemel çünkü büyük boyu epey büyük 200 ml..

      Sil
  4. Yves Rocher detoks etkili makyaj temizleme suyunu kullanmış hem gözümde hem de yanagimda yağ bezecikleri çıktı hatta göz çevresi nemlendirici kreminde de aynisi oldu :( aslında sempatik bi marka ama genelde anlasamiyoruz sephorayi merak ettim,küçük boyu da satiliyor mu

    YanıtlaSil
  5. Yves rocher bende de yağ bezesi yaptığı için yıllar önce bıraktım kullanmayı vala:/ Sephorayı merak ettiiim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız değilmişim demek :/ Sephora'yı Neutrogena'nın daha hafifi gibi düşünebilirsin canım, daha az yağlı his, ama onun bi kerede çıkardığını 2 -3 kere silişte çıkarabiliyor :)

      Sil
  6. Yves rocher benimde sevmediğim bir ürün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makyajı çıkarmada o kadar kötü olmasa da o bezeciklerdeki artıştan sonra kullanmaya devam edemicem ne yazikki...

      Sil
  7. Yves Rocherinkini başarılı buluyorum ben. eğer okumak istersen benim de top 5 im bu şekilde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi seveni de çok ürünün tabiki :) Ben üstte de belirttiğim gibi makyajı çıkarmakta sorun yaşamadım fakat o yağlı histen bi türlü kurtulamadım. Onlar da bekledikçe göz altımda sorun yaptı. Ciltten cilde değişiyor demekki.. Linki bulamadım yorumda ama blogunda aratıp okudum :)

      Sil
    2. aaa link kendini imha etmiş :)

      Sil
  8. Cok güzel bir karsilastirma olmus emegine saglik güzelim!

    YanıtlaSil
  9. Sephora bittikten sonra kapagindaki plastigi cikarip neutrogenaya takabilirsin fazla urunu engellemek amaciyla :)

    YanıtlaSil