19 Şubat 2016

Cyrene AHA/BHA içerikli ürünler / Günlük kimyasal peeling

Merhaba,
Sonunda, uzun bir süredir cilt bakımımda genişçe yer verdiğim AHA/BHA'lı cilt ürünlerinden bahsediyorum blogda. 
Öncelikle fazla sıkıp uzatmadan AHA ve BHA'nın ne olduğundan ve ne işe yaradığından bahsedeyim. 

AHA = Alfa Hidroksi Asitler = Glikolik Asit, Laktik Asit = Meyve Asidi
AHA, temel olarak cilt eksfoliyasyonu yaparak ciltteki ölü deriyi atmaya yaramaktadır. Bir nevi peeling etkisi görür ama fiziksel olarak (taneler yardımıyla değil de), kimyasal bir şekilde, içten etki ederek, derinin daha nazikçe ölü kısmının soyulup atılmasına ve alttan gelen yeni ve canlı hücrelerin üretiminin hızlandırılmasına yardımcı olur. 
AHA oranına göre bu kimyasal peeling etkisi de tabiki değişir. %15, %20 gibi oranlar tabiki ciltte gözle görülür soyulmalar ve leke açılmaları gibi şeyler sağlar ve çok sık kullanılmaz (sonuçta deri incelmeleri veya hassasiyet gibi şeylere sebep verebilir) fakat; %1, %2 gibi asit içeren solüsyonlar daha sakin bir şekilde ölü deriyi atar ve günlük cilt bakımına kolaylıkla dahil edilebilirler. Bu arada oranı ne olursa olsun, AHA'lı ürünler kullanılırken güneş korumasına ekstra dikkat edilmelidir. Sonuçta cildi yenilediği için; cilt bu güneş ışınlarına karşı daha hassas yapıda olur. 
Bu cildi soyma etkisi, lekelerin renginin açılmasını sağlayabildiği gibi, gözenek görünümü, siyah nokta gibi cilt bozukluklarını da azaltma vaadine sahiptir. (Sonuçta alttan alttan yeni ve daha taze cildin gelmesini sağlıyoruz). Kısacası, cilt renginde ve dokusunda düzenleme ve aydınlama sağlamak temel amaç. 
Tüm bu özellikleri araştırdığımda, bende 'cildi kurutur kesin' düşüncesi oluşmuştu. Ama AHA'ların su tutma özelliği sayesinde öyle kurutucu bir etkisi olması benim yağlı cildimde. 

BHA = Beta Hidroksi Asitler = Salisilik Asit
Salisilik asit, akne tedavisi diyince akla ilk gelen bileşenlerdendir. AHA'dan farklı olarak yağda çözündükleri için, gözeneklerin içinde biriken yağı çözerek yok ederler. (Zaten bu gözeneklerin içinde biriken yağ ve kirler, daha sonra bize akne olarak geri dönmekte).
AHA'ya göre cildi soyma etkisi çok düşük, bu yüzden kızarıklık veya güneş hassasiyeti gibi sorunlara yol açmıyor.

Bu arada deminden beri bahsettiğim 'cilt soyma' etkisinden gözünüz korkmasın. Benim yazının devamında anlatıcağım hafif etkili ürünler ile öyle parça parça gözle görülür cilt soyulması gibi bir şey olmuyor. Daha çok, ciltte parça parça ve eşit olmayan görüntüye sebep veren en üst yüzeydeki ölü deri pamuğa geliyor diyelim.


İçeriğinde glikolik ve salisilik asit içeren ürünleri farketmeden de defalarca kullanmışımdır muhtemelen ama direk bu amaçla üretilen AHA/BHA içerikli cilt bakım ürünleriyle ilk kez Cyrene ile tanıştım. 
Bendeki ürünleri;
Cyrene AHA/BHA Exfoliating Gentle Cleansing Gel
Cyrene AHA/BHA Daily Exfoliating Cotton Pads
Cyrene Daily Skin Brightening Treatment %2 AHA



cyrene jel

AHA ve BHA içerikli bu cilt temizleme jelini ben akşamları, makyajımı misel suyla temizledikten sonra kullanıyorum. Köpüren jellerden değil, bu benim için güzel bir özellik çünkü içinde sabun olmadığını gösteriyor. Sabunlu jeller cildimde çok fazla kuruma ve germe yaptığından pek tercih etmemeye çalışıyorum.
Yukarıda da detaylı bir şekilde anlattığım gibi, cildin üst katmanındaki o pütürleşmiş, kabuklanmış ölü deriyi atıp altındaki yeni ve taze derinin daha hızlıca yüzeye gelmesini sağlıyor. Yani, daha yumuşak ve pürüzsüz bir ten yüzeyi sunuyor. 
Ayrıca, bu ürünü ve aşağıda bahsedeceğim %2 AHA'lık solüsyonu kullandığımdan beri o partiküllü peelinglere ihtiyaç duymuyorum. Çünkü onun görevini fazlasıyla yerine getiriyolar zaten. Eskiden hafta 1 veya 2 kez peeling yapmaz isem, fondoten uyguladığımda altında pütürler ve cilt dokusu eşitsizlikleri oluyordu, artık öyle bi sorun yaşamıyorum. Ve bu ürünün kesinlikle siyah noktalarımda azalma sağladığını düşünüyorum çünkü gözeneklerimin içine kadar temizliyor. Zaten gözeneklerde biriken yağ ve kirin siyah noktaya dönüştüğünü biliyoruz, bu birikime izin vermeyince siyah nokta problemi de azalıyor. 
Kokusu alıştığımız jellere göre biraz kötü, kimyasal (deterjanımsı) bir kokusu var. Ama etkilerinden memnun olduğum için göz ardı edebiliyorum :)
Bittikçe kesinlikle almaya devam edicem zaten şimdiden 2. kutumu bitirmek üzereyim..
Not: Yağ, alkol, sülfat, parfüm ve paraben içermiyor.
Fiyatı: 65 TL



cyrene
Cildimi jel ile derinlemesine temizleyip, tonikledikten sonra bu üründen pamuğa alıp güzelce uyguluyorum. Makyajımdan arındığıma emin olmama rağmen, pamuğa kirli ten rengi bir renk ve bazen birkaç tane küçük kahverengi nokta geliyor. Bunlar bence ölü deri ve siyah noktalar. Uzun vaadede bu ürün ciltte aydınlanma ve dokuda iyileşme sağlıyor. Hafif etkili günlük kimyasal peeling etkisi görüyor diyebiliriz. O yüzden yine her zamanki gibi bunlar akşam uyguluyorum ve gündüz de güneş koruyucumu eksik etmiyorum. 
Bu arada, bu ürün ilk kullanımda bazı kullananlarda sivilce yapıyor diye okumuş ve duymuştum. Bunun nedeni muhtemelen ölü deriyi atarken altında yatan sivilceleri yüzeye getirmesi ama tabi sonra normal döngüye geri dönülüyor. Yine de akneye meyilli bir cildiniz var ise kullanmadan önce kesinlikle yetkili birine sormakta fayda var.
Bir de bu ürün benim yağlı cildimde kurutma yapmadı yalnız göz bölgesinden uzak tutmak gerekiyor çünkü oralarda kuruluk ve hassasiyet yapabiliyor. 
Fiyatı: 45 TL





AHA BHA içeren cilt temizleme pedleri ise tüm o jel ve solüsyon gibi ürünlerin direk hazır ped haline getirilmiş hali. Kutunun içinden 30 tane ped çıkıyor ve her akşam bir ped uygulanması gerekiyor. Ben %2'lik AHA solüsyonumu bir süreliğine kullanmayı bırakıp jel ile bu temizleme pedlerini kullandım. Ama iki sebepten bu pedleri tekrar almayı düşünmüyorum; 
1- kesinlikle AHA lı solüsyon ile daha çok fark gözlemliyordum. Sankisi aldığım verim düştü gibi hissettim bu ürüne geçince. (İçeriğindeki AHA/BHA oranını bilmiyorum belki daha hafiftir)
2- 30 gün kullanılabilecek 30 tane ped için fiyatı çok fazla geldi (95 TL).  Ben pedleri ikiye kesip kullandım o yüzden daha bi 6-7 tane var içinde. Bu şekilde de boyutu yeterli geldi.
Watsonslarda satılan Nip+Fab markasının da glikolik asitli temizleme pedleri mevcut, bir de onları denemeyi düşünüyorum. Onların fiyatları da 40-50 tl arası diye biliyorum.

Dediğim gibi üstteki iki combomdan daha mutluydum ve o ikiliyle devam etmeyi düşünüyorum :)
Özetle, cildinde eşit olmayan görünüm, kabuklaşma, pullanma gibi problemler yaşayanlara, siyah nokta ve gözenek problemi olanlara veya direk partiküllü peelingleri sert ve yıpratıcı bulanlara, AHA ve BHA'lı ürünlere bir şans vermelerini tavsiye ederim.


5 yorum:

  1. %2 aha içeren ürünün deneme boyunu kullanıyorum bende,sanırım en kısa zamanda tam boyunu alacağım.Çok bilgilendirici ve faydalı bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. yaa tatlım harika bir yazı olmuş bende ne zamandır cildim için yeni ürün arıyordum özellikle siyah noktalara iyi geldiğini duymuştum sende söyleyince tamamdır benim için (: resmen cilt tipimiz aynı bütün sorunlarımız ortak maşalllah (:

    YanıtlaSil
  3. bu ürünleri nerden bulabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cyrene'in sitesinden online olarak satın alabilirsiniz, başka satış noktası yok diye biliyorum

      Sil
  4. Merhaba, yazınız çok güzel ve bilgilendirici olmuş teşekkürler.Bir sorum olacak tı;bu ürün kılcal damarların yüzde daha fazla belirginleşmesine olumlu ya da olumsuz etki yaparmı acaba?

    YanıtlaSil